1


بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

١

لَمْ يَكُنِ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ اَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكينَ مُنْفَكّينَ حَتّى تَاْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ

(1) lem yekünil lezine keferu min ehlil kitabi velmüşrikine münfekkiyne hatta te’tiye hümül beyyineh
Değildir ehli kitabın kâfirleri ile müşrikleri, (bulundukları durumdan) ayıracaklar kendilerine gelinceye kadar açık bir hüccet

(1) Those who reject (Truth), among the People of the Book and among the Polytheists, were not going to depart (from their ways) until there should come to them Clear Evidence

1. lem yekuni : değiller, olmadılar
2. ellezîne keferû : inkâr edenler, kâfir olanlar
3. min ehli el kitâbi : kitap ehlinden
4. ve el muşrikîne : ve müşrikler
5. munfekkîne : ayrılmış olanlar
6. hattâ : oluncaya kadar
7. te’tiye : gelir
8. hum(u) : onlara
9. el beyyinetu : beyyine, açık delil, mucize

لَمْ يَكُنْ değillerdi الَّذِينَ كَفَرُوا küfürlerinde ısrar edenler مِنْ أَهْلِ ehlinden الْكِتَابِ kitap وَالْمُشْرِكِينَ ve müşriklerden مُنفَكِّينَ ayrılacak حَتَّى kadar تَأْتِيَهُمْkendilerine gelinceye الْبَيِّنَةُ apaçık delil


SEBEB-İ NÜZUL

Sûrenin mekkî veya medenî oluşunda iki görüş vardır: Cumhur sûrenin medenî olduğunu söylemektedir. İbn Cevzî de bu görüşü tercih etmiştir ve sahih olan da budur. Ebu Salih’in İbn Abbâs’tan rivayetine göre ise sûre mekke-i Mükerreme’de nazil olmuştur. İniş sırası itibariyle Talâk Sûresinden sonradır.